Scoop 4 - Leerwerkboek
Deze uitgave is beschikbaar vanaf eind juni.
Met Scoop leren je leerlingen genuanceerd kijken naar de werking van de media. Ze worden zich bewust van hun sterke invloed en de gevolgen van mediakeuzes die mediamakers en consumenten dagelijks maken.
Aan de hand van concrete cases en via eigen onderzoek ontwikkelen de leerlingen een kritische en onderzoekende houding. Ze oefenen daarbij vakspecifieke termen in en passen wetenschappelijke theorieën toe.
Tot slot gaan ze ook zelf aan de slag met media-inhouden om tot succesvolle en effectieve communicatie te komen.
Inhoudsopgave Scoop 4:
Thema 1: media en samenleving
- Hoofdstuk 1 - Functies van media en openbare omroep
- Hoofdstuk 2 - Ethiek en journalistiek
- Hoofdstuk 3 - Ethiek en reclame
- Hoofdstuk 4 - Socio-culturele effecten van de media
Thema 2: media en beïnvloeding
- Hoofdstuk 5 - Manipulatie
- Hoofdstuk 6 - Propaganda
- Hoofdstuk 7 - Analyse en ontwerp
- Hoofdstuk 8 - Online story
Specificaties

Over deze reeks
Nieuwe methode communicatiewetenschappen voor leerlingen in de richting Moderne talen.
Voor het schooljaar 2022-2023 lanceren wij Scoop voor het 4e jaar.